Je zocht op 'welbevinden op school'

In: agenda

Training: Sleutelpersonen onderwijs

Wil jij samenwerken met ouders met een (recente) migratieachtergrond? Pharos biedt een training Sleutelpersonen Onderwijs. De training leidt mensen met verschillende achtergronden op tot sleutelpersonen. Zij kunnen bijvoorbeeld voorlichting geven over het ...

In: publicaties

Een tweede familie voor AMV’s

Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers. Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...

In: agenda

Conferentie Wegwijs in Welbevinden

Maandag 14 oktober 2024 | 9.30 – 16.30 uur | Locatie: 1931, ‘s-Hertogenbosch Pharos is één van de organisaties die in samenwerking met de Kenniscommunity van het Nationaal Programma Onderwijs de conferentie ‘Wegwijs ...

In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)

Inrichting van je school (PO)

Inrichting van je school De inrichting van een school, de klaslokalen en het schoolplein kunnen van grote invloed zijn op het leerproces en het welbevinden van leerlingen. Een schoolgebouw moet aan twee tegenstrijdige ...

In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)

Inrichting van je school (ISK/VO)

Inrichting van je school De inrichting van een school, de klaslokalen en het schoolplein kunnen van grote invloed zijn op het leerproces en het welbevinden van leerlingen. Een schoolgebouw moet aan twee tegenstrijdige ...

In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent

Welbevinden onderwijsprofessional

Welbevinden onderwijsprofessional Zorgen voor je eigen welbevinden betekent dat je lekker in je vel zit en je energie hebt om je werk goed te kunnen doen. Het zorgt ervoor dat je opbouwend kan ...

In: publicaties

Preventief werken aan sociaal emotionele ontwikkeling en welbevinden

Deze handreiking kan opzichzelfstaand worden gebruikt, maar ook en zelfs bij voorkeur, naast bestaande educatieve programma’s, monitoringssystemen, vroegsignalering en interventies gericht op het ondersteunen van de sociaal emotionele ontwikkeling. Deze handreiking voor ...

In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?

Hoge (en realistische) verwachtingen

Hoge (en realistische) verwachtingen Veel ouders/verzorgers willen graag dat hun kinderen goede cijfers halen op school en stijgen op de maatschappelijke ladder. Tegelijkertijd wil je vanuit school zo realistisch mogelijke (maar zeker ook ...

Naar boven