In: nieuws
Onderwijsminister
Wiersma
wil
een
stevigere
aanpak
van
pesten
op
school.
Een
lang
gekoesterde
wens,
en
geen
onlogische.
Want,
zoals
Wiersma
al
zegt:
“Iedere
leerling
moet
zich
veilig
en
vrij
voelen
op
school.
...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
Werken
aan
de
sociaal-emotionele
ontwikkeling
in
de
groep
Hoe
kun
je
als
docent
aandacht
besteden
aan
sociaal
emotioneel
leren
in
de
klas?
En
hoe
doe
je
dit
als
er
sprake
is
van
zo
...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Meertaligheid
en
het
belang
van
de
thuistaal
Je
thuistaal
is
een
groot
deel
van
je
identiteit,
het
is
een
deel
van
wie
je
bent.
Op
school
help
je
leerlingen
bij
het
leren
van
...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
Werken
aan
de
sociaal-emotionele
ontwikkeling
in
de
groep
Hoe
kun
je
als
docent
aandacht
besteden
aan
sociaal
emotioneel
leren
in
de
klas?
En
hoe
doe
je
dit
als
er
sprake
is
van
zo
...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
De
groep
als
veilige
plek
Investeren
in
een
positief
en
veilig
groepsklimaat
kost
tijd,
maar
het
betaalt
zich
dubbel
en
dwars
terug.
Door
aandacht
te
besteden
aan
de
groepsdynamiek
kan
je
invloed
krijgen
...
In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?
Voorgeschiedenis
en
situatie
in
land
van
herkomst
Elke
leerling
en
elke
situatie
is
natuurlijk
uniek
maar
hoe
kan
de
voorgeschiedenis
en
de
situatie
in
het
land
van
herkomst
van
jouw
leerlingen
doorwerken
op
...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Signaleren
(en
doorverwijzen)
Kinderen
en
jongeren
die
net
in
Nederland
zijn
vaak
kwetsbaarder
voor
het
ontwikkelen
van
mentale
problemen.
Met
name
vluchtelingenkinderen
kampen
met
meer
sociaal-emotionele
problemen
dan
andere
kinderen
in
Nederland.
Ze
...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
De
groep
als
veilige
plek
Investeren
in
een
positief
en
veilig
groepsklimaat
kost
tijd,
maar
het
betaalt
zich
dubbel
en
dwars
terug.
Door
aandacht
te
besteden
aan
de
groepsdynamiek
kan
je
invloed
krijgen
...
In: agenda
Wil
jij
samenwerken
met
ouders
met
een
(recente)
migratieachtergrond?
Pharos
biedt
een
training
Sleutelpersonen
Onderwijs.
De
training
leidt
mensen
met
verschillende
achtergronden
op
tot
sleutelpersonen.
Zij
kunnen
bijvoorbeeld
voorlichting
geven
over
het
...