In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Signaleren
en
inrichten
ondersteuningsstructuur
Door
de
behoeften
van
leerlingen
en
eventuele
risico’s
in
een
vroeg
stadium
te
identificeren
en
aan
te
pakken,
kunnen
verergering
van
problemen
en
mogelijke
negatieve
gevolgen
op
de
lange
...
In: nieuws
Een
warm
thuis,
een
fijne
school,
genoeg
vrienden.
Het
zijn
juist
alledaagse
zaken
die
jonge
vluchtelingen
in
Nederland
helpen
bij
het
verwerken
van
de
nare
ervaringen
die
ze
achter
de
rug
hebben.
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Signaleren
en
inrichten
ondersteuningsstructuur
Door
de
behoeften
van
leerlingen
en
eventuele
risico’s
in
een
vroeg
stadium
te
identificeren
en
aan
te
pakken,
kunnen
verergering
van
problemen
en
mogelijke
negatieve
gevolgen
op
de
lange
...
In: nieuws
Werken
aan
de
mentale
gezondheid
van
jongeren
is
belangrijk.
Al
zeker
nu.
Maar
hoe
doe
je
dat
in
jouw
gemeente?
Dat
lees
je
in
de
Handreiking
bevordering
mentale
gezondheid
Jeugd
die
we
...
In: nieuws
Vluchtelingenkinderen
hebben
een
verhoogd
risico
op
problemen
met
hun
mentale
gezondheid.
Tegelijkertijd
zijn
ze
veerkrachtig
en
is
school
de
plek
voor
hen
om
hun
zorgen
te
vergeten.
“Door
mentale
gezondheid
in
de
...
In: factsheets
Alleenstaande
Minderjarige
Vreemdelingen
(amv’s)
Amv
staat
voor
Alleenstaande
Minderjarige
Vreemdelingen.
Voorheen
heette
dit
‘ama’.
Amv
is
de
juridische
term
voor
een
minderjarige
vreemdeling,
die:
afkomstig
is
van
buiten
de
Europese
Unie,
en;
hier
gekomen
is
...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
De
leerling
tot
rust
laten
komen
Je
kan
een
leerling
helpen
om
hier
tot
rustte
komen.
Maar
hoe
doe
je
dat
in
de
waan
van
de
dag,
met
een
grote
diversiteit
aan
leerlingen,
...
In: agenda
Ben
jij
op
zoek
naar
inspirerende
voorbeelden
om
concreet
aan
de
slag
te
gaan
met
het
thema
welbevinden
(van
leerlingen
en
onderwijspersoneel)
binnen
de
school?
En
ben
je
benieuwd
naar
actuele
kennis
...
In: publicaties
Wil
je
meer
weten
over
het
project
“Mijn
tweede
familie?”.
Bekijk
dan
hier
het
filmpje
dat
we
maakten
over
de
ervaringen
van
deelnemers.
Alleenstaande
minderjarige
vreemdelingen
(AMV’s)
zijn
kinderen
die
zonder
ouders
of
...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Traumasensitief
werken
op
school
De
kern
van
traumasensitief
werken
of
lesgeven
is
dat
je
kijkt
naar
waar
het
gedrag
van
leerlingen
vandaan
komt.
Doordat
je
inzicht
krijgt
wat
een
leerling
meemaakt,
kun
je
...