In: Over Pharos
Organisatiestructuur
Om gezondheidsverschillen nog effectiever terug te dringen, bundelen we onze activiteiten sinds juni 2024 in drie domeinen. We versterken onze kennisbasis over (het terugdringen van) gezondheidsverschillen en geven antwoord op de veel ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur
Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...
In: nieuws
Een warm thuis, een fijne school, genoeg vrienden. Het zijn juist alledaagse zaken die jonge vluchtelingen in Nederland helpen bij het verwerken van de nare ervaringen die ze achter de rug hebben. ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur
Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...
In: nieuws
Werken aan de mentale gezondheid van jongeren is belangrijk. Al zeker nu. Maar hoe doe je dat in jouw gemeente? Dat lees je in de Handreiking bevordering mentale gezondheid Jeugd die we ...
In: nieuws
Vluchtelingenkinderen hebben een verhoogd risico op problemen met hun mentale gezondheid. Tegelijkertijd zijn ze veerkrachtig en is school de plek voor hen om hun zorgen te vergeten. “Door mentale gezondheid in de ...
In: factsheets
Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (amv’s)
Amv staat voor Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen. Voorheen heette dit ‘ama’. Amv is de juridische term voor een minderjarige vreemdeling, die:
afkomstig is van buiten de Europese Unie, en;
hier gekomen is ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
De leerling tot rust laten komen
Je kan een leerling helpen om hier tot rustte komen. Maar hoe doe je dat in de waan van de dag, met een grote diversiteit aan leerlingen, ...
In: agenda
Ben jij op zoek naar inspirerende voorbeelden om concreet aan de slag te gaan met het thema welbevinden (van leerlingen en onderwijspersoneel) binnen de school? En ben je benieuwd naar actuele kennis ...
In: publicaties
Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers.
Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...