Je zocht op 'welbevinden op school'

In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)

Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur (PO)

Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...

In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)

Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur (ISK/VO)

Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...

In: nieuws

Aan de slag met de mentale gezondheid van jongeren

Werken aan de mentale gezondheid van jongeren is belangrijk. Al zeker nu. Maar hoe doe je dat in jouw gemeente? Dat lees je in de Handreiking bevordering mentale gezondheid Jeugd die we ...

In: factsheets

Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (amv’s)

Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (amv’s) Amv staat voor Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen. Voorheen heette dit ‘ama’. Amv is de juridische term voor een minderjarige vreemdeling, die: afkomstig is van buiten de Europese Unie, en; hier gekomen is ...

In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?

De leerling tot rust laten komen

De leerling tot rust laten komen Je kan een leerling helpen om hier tot rustte komen. Maar hoe doe je dat in de waan van de dag, met een grote diversiteit aan leerlingen, ...

In: publicaties

Een tweede familie voor AMV’s

Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers. Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...

In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent

Traumasensitief werken op school

Traumasensitief werken op school De kern van traumasensitief werken of lesgeven is dat je kijkt naar waar het gedrag van leerlingen vandaan komt. Doordat je inzicht krijgt wat een leerling meemaakt, kun je ...

Naar boven