In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Schoolbrede
en
integrale
aanpak
welbevinden
School
speelt
bij
het
werken
aan
welbevinden
een
belangrijke
rol.
Leerlingen
brengen
er
immers
een
groot
deel
van
hun
tijd
door.
Leren
lukt
het
beste
als
je
je
...
In: thema's
Bekijk ook:
Infosheet Welbevinden op School
Factsheet Kinderen van arbeidsmigranten
Themapagina over vaderschap
In: nieuws
Ik
zit
in
de
trein
en
kijk
uit
het
raam.
Mijn
naam
is
Kiran.
Ik
werk
als
onderzoeker
bij
Pharos.
Het
is
een
donkere
grijze
dag.
Voor
mijn
werk
ben
ik
onderweg
...
In: nieuws
Bij
Pharos
zien
we
aandacht
voor
de
sociaal
emotionele
ontwikkeling
van
kinderen
‘welbevinden
op
school’
als
belangrijke
manier
om
sociaal-economische
gezondheidsverschillen
terug
te
dringen.
In
Nederland
hebben
onze
kinderen
het
gemiddeld
heel
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Schoolbrede
en
integrale
aanpak
welbevinden
School
speelt
bij
het
werken
aan
welbevinden
een
belangrijke
rol.
Leerlingen
brengen
er
immers
een
groot
deel
van
hun
tijd
door.
Leren
lukt
het
beste
als
je
je
...
SPUK-regeling,
GALA
en
IZA
in
het
kort
Eén
brede
specifieke
uitkering
(SPUK)
bundelt
alle
financiële
middelen
die
gemeenten
krijgen
voor
preventietaken
Het
Gezond
en
Actief
Leven
Akkoord
(GALA)
maakt
een
integraal
preventief
beleid
mogelijk
...
In: nieuws
Vanmiddag
wordt
het
rapport
‘Als
je
door
de
bomen
het
bos
niet
meer
ziet’
overhandigd
aan
Hare
Majesteit
Koningin
Máxima,
erevoorzitter
van
MIND
US.
Ook
de
onderzoekers
van
Pharos
zijn
hierbij
aanwezig.
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Kiezen
voor
een
geschikt(e)
methode
of
programma
gericht
op
welbevinden
Zoals
beschreven
bij
het
onderdeel
‘een
schoolbrede
en
integrale
aanpak’
is
het
heel
belangrijk
om
niet
alleen
in
te
zetten
op
losse
(beleids)maatregelen,
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Kiezen
voor
een
geschikt(e)
methode
of
programma
gericht
op
welbevinden
Zoals
beschreven
bij
het
onderdeel
‘een
schoolbrede
en
integrale
aanpak’
is
het
heel
belangrijk
om
niet
alleen
in
te
zetten
op
losse
(beleids)maatregelen,
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Beleid
voor
welbevinden
onderwijsprofessionals
Aandacht
voor
welbevinden
van
leerlingen
begint
met
aandacht
voor
het
welbevinden
van
jullie
schoolteam.
Het
welbevinden
van
het
team
bevorderen
is
(ook)
een
taak
en
verantwoordelijkheid
van
de
schoolleider
...