Praktijkvoorbeeld Welbevinden op School
(Collectieve) preventie op maat: extra aandacht voor kinderen met een kwetsbare mentale gezondheid in Zoetermeer
Een basisschool in Zoetermeer werkt hard aan het welbevinden van hun leerlingen. Met een schoolbrede ...
In: thema's
Bekijk ook:
Infosheet Welbevinden op School
Factsheet Kinderen van arbeidsmigranten
Themapagina over vaderschap
In: nieuws
Ik zit in de trein en kijk uit het raam. Mijn naam is Kiran. Ik werk als onderzoeker bij Pharos. Het is een donkere grijze dag. Voor mijn werk ben ik onderweg ...
In: nieuws
Bij Pharos zien we aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen ‘welbevinden op school’ als belangrijke manier om sociaal-economische gezondheidsverschillen terug te dringen. In Nederland hebben onze kinderen het gemiddeld heel ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Schoolbrede en integrale aanpak welbevinden
School speelt bij het werken aan welbevinden een belangrijke rol. Leerlingen brengen er immers een groot deel van hun tijd door. Leren lukt het beste als je je ...
In: Nieuwsbrief
Eerdere edities van de Pharos nieuwsbrief
25/06/2024 – Deltaplan tegen gezondheidsverschillen, doe je mee?
28/05/2024 – Welbevinden op school met nieuwkomersleerlingen
23/04/2024 – ZonMw-Parel voor project Taking Care of Caregivers!
26/03/2024 – Week van de Gezondheidsverschillen: ...
SPUK-regeling, GALA en IZA in het kort
Eén brede specifieke uitkering (SPUK) bundelt alle financiële middelen die gemeenten krijgen voor preventietaken
Het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) maakt een integraal preventief beleid mogelijk ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Sociaal-emotionele ontwikkeling van je leerling
Wat is het belang van sociaal-emotioneel leren voor nieuwkomers? Hoe weet je hoe ver je leerling is met de sociaal-emotionele ontwikkeling en wat is de volgende stap? Kun ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Kiezen voor een geschikt(e) methode of programma gericht op welbevinden
Zoals beschreven bij het onderdeel ‘een schoolbrede en integrale aanpak’ is het heel belangrijk om niet alleen in te zetten op losse (beleids)maatregelen, ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Kiezen voor een geschikt(e) methode of programma gericht op welbevinden
Zoals beschreven bij het onderdeel ‘een schoolbrede en integrale aanpak’ is het heel belangrijk om niet alleen in te zetten op losse (beleids)maatregelen, ...