In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Schoolbrede en integrale aanpak welbevinden
School speelt bij het werken aan welbevinden een belangrijke rol. Leerlingen brengen er immers een groot deel van hun tijd door. Leren lukt het beste als je je ...
In: thema's
Bekijk ook:
Infosheet Welbevinden op School
Factsheet Kinderen van arbeidsmigranten
Themapagina over vaderschap
In: nieuws
Ik zit in de trein en kijk uit het raam. Mijn naam is Kiran. Ik werk als onderzoeker bij Pharos. Het is een donkere grijze dag. Voor mijn werk ben ik onderweg ...
In: nieuws
Bij Pharos zien we aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen ‘welbevinden op school’ als belangrijke manier om sociaal-economische gezondheidsverschillen terug te dringen. In Nederland hebben onze kinderen het gemiddeld heel ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Schoolbrede en integrale aanpak welbevinden
School speelt bij het werken aan welbevinden een belangrijke rol. Leerlingen brengen er immers een groot deel van hun tijd door. Leren lukt het beste als je je ...
SPUK-regeling, GALA en IZA in het kort
Eén brede specifieke uitkering (SPUK) bundelt alle financiële middelen die gemeenten krijgen voor preventietaken
Het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) maakt een integraal preventief beleid mogelijk ...
Hoe GGD’en samenwerken met Pharos
Om gezondheidsverschillen te verkleinen is integraal samenwerken, met professionals én inwoners (of ervaringsdeskundigen en sleutelpersonen), heel belangrijk. Daarom ontwikkelt Pharos al langere tijd en steeds opnieuw effectieve ...
In: nieuws
Vanmiddag wordt het rapport ‘Als je door de bomen het bos niet meer ziet’ overhandigd aan Hare Majesteit Koningin Máxima, erevoorzitter van MIND US. Ook de onderzoekers van Pharos zijn hierbij aanwezig. ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Kiezen voor een geschikt(e) methode of programma gericht op welbevinden
Zoals beschreven bij het onderdeel ‘een schoolbrede en integrale aanpak’ is het heel belangrijk om niet alleen in te zetten op losse (beleids)maatregelen, ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Kiezen voor een geschikt(e) methode of programma gericht op welbevinden
Zoals beschreven bij het onderdeel ‘een schoolbrede en integrale aanpak’ is het heel belangrijk om niet alleen in te zetten op losse (beleids)maatregelen, ...