Je zocht op 'vluchtelingenkinderen'

In: publicaties

Een tweede familie voor AMV’s

Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers. Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...

In: publicaties

Handreiking Informele opvoedsteun vluchtelingengezinnen

Deze handreiking is gemaakt voor coördinatoren van programma’s voor informele opvoedondersteuning, zoals Home-Start, Moeders Informeren Moeders (MIM), Steunouder en Spel aan Huis. De handreiking is een aanvulling op bestaande coördinatorenhandleidingen voor deze ...

In: publicaties

Welkom op School – Docentenboek (gratis)

Zie ook: Welkom op School – leerlingenboek (gratis) Welkom op School, ook verkrijgbaar in het Engels, Deens, Vlaams en Noors, is geheel herzien en aangepast aan nieuwe groepen leerlingen. Er zijn zes nieuwe lessen ...

Cultuursensitief werken: handvatten voor professionals

Cultuursensitief werken: handvatten voor professionals in de zorg en het sociaal domein Nederland wordt steeds diverser. Voor professionals in de zorg en het sociaal domein wordt cultuursensitief werken daarom steeds belangrijker. Want niet enkel ...

In: infosheets

Eenvoudige voorlichting over zwangerschap en ouderschap

Eenvoudige voorlichting over zwangerschap en ouderschap Op deze pagina vind je een overzicht van eenvoudige voorlichting over zwangerschap en ouderschap, met links naar materiaal van Pharos en partners zoals het RIVM. Straks zwanger worden (Kelly ...

In: factsheets

Opvoedondersteuning bij migranten en vluchtelingengezinnen

Opvoedondersteuning bij migranten en vluchtelingengezinnen Opvoedondersteuning is een verzamelbegrip voor preventieve activiteiten en interventies, met als doel de opvoedvaardigheden van ouders te vergroten en de opvoedingssituatie te verbeteren. Volgens de Jeugdwet zijn gemeenten ...

In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent

Traumasensitief werken op school

Traumasensitief werken op school De kern van traumasensitief werken of lesgeven is dat je kijkt naar waar het gedrag van leerlingen vandaan komt. Doordat je inzicht krijgt wat een leerling meemaakt, kun je ...

In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?

Voorgeschiedenis en situatie in land van herkomst

Voorgeschiedenis en situatie in land van herkomst Elke leerling en elke situatie is natuurlijk uniek maar hoe kan de voorgeschiedenis en de situatie in het land van herkomst van jouw leerlingen doorwerken op ...

Naar boven