In: publicaties
Wil
je
meer
weten
over
het
project
“Mijn
tweede
familie?”.
Bekijk
dan
hier
het
filmpje
dat
we
maakten
over
de
ervaringen
van
deelnemers.
Alleenstaande
minderjarige
vreemdelingen
(AMV’s)
zijn
kinderen
die
zonder
ouders
of
...
In: publicaties
Deze
handreiking
is
gemaakt
voor
coördinatoren
van
programma’s
voor
informele
opvoedondersteuning,
zoals
Home-Start,
Moeders
Informeren
Moeders
(MIM),
Steunouder
en
Spel
aan
Huis.
De
handreiking
is
een
aanvulling
op
bestaande
coördinatorenhandleidingen
voor
deze
...
In: publicaties
Zie
ook: Welkom
op
School
–
leerlingenboek
(gratis)
Welkom
op
School,
ook
verkrijgbaar
in
het
Engels,
Deens,
Vlaams
en
Noors,
is
geheel
herzien
en
aangepast
aan
nieuwe
groepen
leerlingen.
Er
zijn
zes
nieuwe
lessen
...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
Cultuursensitief
werken:
handvatten
voor
professionals
in
de
zorg
en
het
sociaal
domein
Nederland
wordt
steeds
diverser.
Voor
professionals
in
de
zorg
en
het
sociaal
domein
wordt
cultuursensitief
werken
daarom
steeds
belangrijker.
Want
niet
enkel
...
In: infosheets
Eenvoudige
voorlichting
over
zwangerschap
en
ouderschap
Op
deze
pagina
vind
je
een
overzicht
van
eenvoudige
voorlichting
over
zwangerschap
en
ouderschap,
met
links
naar
materiaal
van
Pharos
en
partners
zoals
het
RIVM.
Straks
zwanger
worden (Kelly
...
In: factsheets
Opvoedondersteuning
bij
migranten
en
vluchtelingengezinnen
Opvoedondersteuning
is
een
verzamelbegrip
voor
preventieve
activiteiten
en
interventies,
met
als
doel
de
opvoedvaardigheden
van
ouders
te
vergroten
en
de
opvoedingssituatie
te
verbeteren.
Volgens
de
Jeugdwet
zijn
gemeenten
...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Traumasensitief
werken
op
school
De
kern
van
traumasensitief
werken
of
lesgeven
is
dat
je
kijkt
naar
waar
het
gedrag
van
leerlingen
vandaan
komt.
Doordat
je
inzicht
krijgt
wat
een
leerling
meemaakt,
kun
je
...
In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?
Voorgeschiedenis
en
situatie
in
land
van
herkomst
Elke
leerling
en
elke
situatie
is
natuurlijk
uniek
maar
hoe
kan
de
voorgeschiedenis
en
de
situatie
in
het
land
van
herkomst
van
jouw
leerlingen
doorwerken
op
...
In: Werken bij Pharos
Mensen
met
een
lagere
opleiding
overlijden
gemiddeld
zes
jaar
eerder
dan
mensen
met
een
hoge
opleiding.
Pharos
werkt
aan
het
verkleinen
van
dat
oneerlijke
verschil.
Wie
zijn
de
mensen
die
zo
hard
...