In: publicaties
Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers.
Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...
In: publicaties
Deze handreiking is gemaakt voor coördinatoren van programma’s voor informele opvoedondersteuning, zoals Home-Start, Moeders Informeren Moeders (MIM), Steunouder en Spel aan Huis. De handreiking is een aanvulling op bestaande coördinatorenhandleidingen voor deze ...
In: publicaties
Zie ook: Welkom op School – leerlingenboek (gratis)
Welkom op School, ook verkrijgbaar in het Engels, Deens, Vlaams en Noors, is geheel herzien en aangepast aan nieuwe groepen leerlingen. Er zijn zes nieuwe lessen ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
Cultuursensitief werken: handvatten voor
professionals in de zorg en het sociaal domein
Nederland wordt steeds diverser. Voor professionals in de zorg en het sociaal domein wordt cultuursensitief werken daarom steeds belangrijker. Want niet enkel ...
In: infosheets
Eenvoudige voorlichting over zwangerschap en ouderschap
Op deze pagina vind je een overzicht van eenvoudige voorlichting over zwangerschap en ouderschap, met links naar materiaal van Pharos en partners zoals het RIVM.
Straks zwanger worden (Kelly ...
In: factsheets
Opvoedondersteuning bij migranten en vluchtelingengezinnen
Opvoedondersteuning is een verzamelbegrip voor preventieve activiteiten en interventies, met als doel de opvoedvaardigheden van ouders te vergroten en de opvoedingssituatie te verbeteren. Volgens de Jeugdwet zijn gemeenten ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Traumasensitief werken op school
De kern van traumasensitief werken of lesgeven is dat je kijkt naar waar het gedrag van leerlingen vandaan komt. Doordat je inzicht krijgt wat een leerling meemaakt, kun je ...
In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?
Voorgeschiedenis en situatie in land van herkomst
Elke leerling en elke situatie is natuurlijk uniek maar hoe kan de voorgeschiedenis en de situatie in het land van herkomst van jouw leerlingen doorwerken op ...
In: Werken bij Pharos
Mensen met een lagere opleiding overlijden gemiddeld zes jaar eerder dan mensen met een hoge opleiding. Pharos werkt aan het verkleinen van dat oneerlijke verschil. Wie zijn de mensen die zo hard ...