In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur
Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Sociaal-emotionele ontwikkeling van je leerling
Wat is het belang van sociaal-emotioneel leren voor nieuwkomers? Hoe weet je hoe ver je leerling is met de sociaal-emotionele ontwikkeling en wat is de volgende stap? Kun ...
Kansrijke Start & armoede en schulden
De meeste kinderen in Nederland hebben een kansrijke start, maar lang niet allemaal. Het verschilt sterk tussen gemeenten of zelfs wijken waarin ze opgroeien. De leefomstandigheden van ...
In: infosheets
Kansrijke Start & Nieuwkomers
Problemen rond zwangerschap, geboorte en seksuele gezondheid kunnen vaker voorkomen bij (aanstaande) ouders met een vluchtelingenachtergrond dan gemiddeld in Nederland. Kijk daarom welke opgaven er binnen je Kansrijke Start-aanpak ...
In: Over Pharos
Missie en visie
Onze missie
Het terugdringen van grote gezondheidsverschillen.
Ons uitgangspunt
Gezondheid en kwaliteit van zorg voor iedereen in Nederland.
In: Spreidingswet en gezondheid
Advies 6. Besteed specifiek aandacht aan kinderen
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Nieuw in Nederland, wat betekent dat?
De reis van de nieuwkomers in de klas is vaak nog in volle gang, want samen met hun ouders/verzorgers zijn ze nog bezig hun thuis te vinden. ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken