In: nieuws
Als ouder wil je altijd goed voor je kind zorgen. Soms heb je hier hulp bij nodig. Als je kind bijvoorbeeld heel erg druk is en snel afgeleid. Of als je kind ...
In: nieuws
Vol verwachting klopt ieders hart. Ook het mijne. Meer dan 40 partijen zijn in gesprek om te komen tot een preventieakkoord. Dat kun je bijna niet gemist hebben als je iets in ...
In: agenda
Pharos organiseert samen met het programma Uitkomstgerichte Zorg inspiratiebijeenkomsten voor ziekenhuizen/klinieken over gezondheidsverschillen en gezondheidsvaardigheden en wat je als ziekenhuis/kliniek kunt aanpakken. Na een inspiratiebijeenkomst zijn er twee terugkomdagen.
Vinden we het acceptabel ...
In: trainingen
Trainingsprogramma
Gespreksvoering over stress is een zeer gevoelig thema en vergt kennis en kunde. Bij een verkeerde aanpak voelt de cliënt zich beoordeeld of slaat hij dicht. In deze module leer je stress ...
Kansrijke Start & armoede en schulden
De meeste kinderen in Nederland hebben een kansrijke start, maar lang niet allemaal. Het verschilt sterk tussen gemeenten of zelfs wijken waarin ze opgroeien. De leefomstandigheden van ...
Praktijkvoorbeeld Kansrijke Start
Hoe is het nu met….de coalitie Kansrijke Start in Zeist
Vijf jaar geleden begon Zeist met de vorming van een lokale coalitie Kansrijke Start. Hoe is het nu met de coalitie ...
In: Werken bij Pharos
Stage of werkervaringsplaats
We bieden studenten graag een stage of werkervaringsplaats. Daar profiteren wij ook van: we doen actuele kennis op uit verschillende wetenschappelijke vakgebieden. Ook als je net bent afgestudeerd of als ...
In: SPUK/GALA: stappen voor een integrale aanpak
SPUK-regeling – stap 4 – plan van aanpak schrijven
Je schrijft op basis van je analyse en in afstemming met betrokken partijen een plan van aanpak SPUK-regeling met nadruk op ‘gezondheid als middel’ ...
In: nieuws
Meer dan honderd GIDS-gemeenten (Gezond in de Stad) bouwen aan lokale coalities voor een kansrijke start van kinderen. Vandaag kwamen gemeenten, zorgverleners, de ouders om wie het gaat en minister Hugo de ...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
Werken aan de sociaal-emotionele ontwikkeling in de groep
Hoe kun je als docent aandacht besteden aan sociaal emotioneel leren in de klas? En hoe doe je dit als er sprake is van zo ...