In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Beleid voor welbevinden onderwijsprofessionals
Aandacht voor welbevinden van leerlingen begint met aandacht voor het welbevinden van jullie schoolteam. Het welbevinden van het team bevorderen is (ook) een taak en verantwoordelijkheid van de schoolleider ...
In: nieuws
Trots namen Patricia Heijdenrijk (directeur Pharos) en Roshnie Kolste (projectleider TCC) de parel van ZonMw tijdens het Nationaal Dementiecongres op 15 april in ontvangst. Ook de projectteamleden Menal Ahmad, PhD, (onderzoeker Verwey-Jonker ...
Praktijkvoorbeeld Kansrijke Start
Kansrijke Start Meppel pakt armoede en schulden aan
Armoede en schulden veroorzaken chronische stress bij ouders én dat heeft invloed op een kansrijke start voor hun kinderen. De gemeente Meppel heeft ...
Praktijkvoorbeeld Welbevinden op School
Hoe word je een school waar iedereen zich welkom voelt? Deze montessorischool in Zeist gaat de wijk in
Op het Jordan Montessori Lyceum Utrecht (hierna: het Jordan) zijn maatschappelijke betrokkenheid ...
In: infosheets
Hoe werk je aan welbevinden op scholen met vluchtelingen en andere nieuwkomers?
Deze infosheet is bedoeld voor het primair en voortgezet onderwijs met veel vluchtelingenkinderen en andere nieuwkomers, zoals scholen met NT2 klassen ...
In: nieuws
Een jonge vrouw krijgt de diagnose darmkanker. Gelukkig kan ze snel geopereerd worden. Ze is daar erg blij mee. Hoe sneller de tumor uit haar lichaam is, hoe beter. Ze stelt haar ...
SPUK-regeling, GALA en IZA in het kort
Eén brede specifieke uitkering (SPUK) bundelt alle financiële middelen die gemeenten krijgen voor preventietaken
Het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) maakt een integraal preventief beleid mogelijk ...
In: Werken bij Pharos
Iedereen in Nederland heeft evenveel recht op een lang en gezond leven. Bij expertisecentrum Pharos zetten wij ons daarom in om gezondheidsverschillen te verkleinen. Door kennis en expertise te verzamelen, verrijken en ...
Deltaplan tegen Gezondheidsverschillen
Iedereen verdient gelijke kansen op een goede gezondheid. Toch is dit niet vanzelfsprekend. Er bestaan grote gezondheidsverschillen in Nederland. En dit is onrechtvaardig. Om de gezondheidskloof kleiner te maken zullen ...
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...