
Praatplaat spelen
Plaat met illustraties over spelen met je kind. Professionals in de jeugdgezondheidszorg of de kinderopvang kunnen de kaart als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders en kinderen.
Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.
De materialen op deze pagina mogen worden gebruikt onder de volgende voorwaarden:
Voor meer informatie, vragen of uitzonderingen op dit beleid kun je contact opnemen: online@pharos.nl
Plaat met illustraties over spelen met je kind. Professionals in de jeugdgezondheidszorg of de kinderopvang kunnen de kaart als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders en kinderen.
Plaat met illustraties over voeding. Professionals in de jeugdgezondheidszorg of de kinderopvang kunnen de kaart als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders over gezond opgroeien.
Deze praatplaten en bijbehorende films helpen medische professionals om op een heldere manier uit te leggen hoe lichamelijke en mentale klachten samenhangen met stress.
Deze interactieve voorlichting over roken kan gebruikt worden door gezondheidsbevorderaars van het AZC. De voorlichting is niet bedoeld als stopprogramma maar de gezondheidsbevorderaar kan wel doorverwijzen naar hulp bij stoppen met roken.
Ingesproken presentatie over Herkennen van, gesprekken voeren met, en samen beslissen met mensen die moeite hebben met lezen en schrijven
Feiten en cijfers over hart- en vaatziekten en hypertensie bij mensen met geringe gezondheidheidsvaardigheden
Feiten en cijfers over psychische gezondheid en depressie bij migranten, laagopgeleiden en laaggeletterden
Informatie en adviezen gericht op de preventie en zorg van seksuele en reproductieve gezondheid van statushouders in gemeenten
Informatie en adviezen voor gemeenten gericht op preventie van psychische problemen en behoud van veerkracht bij statushouders.
Deze handreiking biedt leerkrachten inspiratie en concrete handvatten om binnen de klas, samen met hun team en binnen de school preventief bij te dragen aan de sociaal emotionele ontwikkeling en het welbevinden van hun leerlingen, maar ook aan het welbevinden van henzelf.
Lesmethode voor de preventie van meisjesbesnijdenis/vgv