Testen van voorlichtingsmateriaal – Hoe doe je dat?
Het belang van het testen van voorlichtingsmateriaal en hoe Pharos je hier bij kan helpen
Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.
Het belang van het testen van voorlichtingsmateriaal en hoe Pharos je hier bij kan helpen
Deze handreiking biedt concrete handvatten voor zorgorganisaties bij het toegankelijk en begrijpelijk maken van de digitale patiëntomgeving. Het vat de belangrijkste lessen samen uit Toegankelijke Patiëntomgevingen, inzichten uit een actiebegeleidend onderzoek.
Hoe zorg je ervoor dat patiënten die meer moeite hebben met lezen en schrijven, en patiënten met beperkte digitale en gezondheidsvaardigheden, ook gebruik kunnen maken van de digitale patiëntomgeving en hier de juiste ondersteuning bij krijgen?
Hoe toegankelijk zijn eerstelijnsorganisaties voor mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden? Hoe kan je als cliëntenraad samen met de eerstelijnsorganisatie met dit thema aan de slag gaan? En hoe zorg je dat je mensen met beperkte gezondheidsvaardigheden bereikt en betrekt bij het achterbancontact en zo medezeggenschap inclusiever maakt? Dit lees je in de handreiking “Gezondheidsvaardigheden en medezeggenschap voor cliëntenraden in de eerstelijnszorg” die we samen met het LSR maakten.
Deze publicatie geeft meer inzicht in de relatie tussen vallen en lage SES en/of migratieachtergrond. Ook vind je hierin tips om in de praktijk te werken aan valpreventie die geschikt is voor mensen met een lage SES en/of migratieachtergrond.
Inaugurele rede uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar Gezondheidsverschillen en persoonsgerichte integrale eerstelijnszorg aan de Radboud Universiteit/het Radboudumc.
Online tool voor het beoordelen van de begrijpelijkheid en toepasbaarheid van printbaar en audiovisueel voorlichtingsmateriaal voor patiënten.
In deze publicatie leggen we uit hoe je als onderzoeker een inclusieve vragenlijst maakt.
Kort overzicht van de aanpak van een cultureel interview in de eerstelijn.
Beeldverhaal over wat je kunt doen als je baby huilt. Professionals en vrijwilligers in de (jeugdgezondheids)zorg of kinderopvang kunnen het beeldverhaal als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders.
Eenvoudig beeldmateriaal is ondersteunend bij de uitleg van de zorgverlener
eHealth-toepassingen kunnen mensen helpen gezond te worden en te blijven en kunnen ook helpen gezondheid en zorg voor iedereen bereikbaar en betaalbaar te houden. Maar dan moeten wel álle Nederlanders van deze digitale zorgoplossingen kunnen profiteren. eHealth moet ‘inclusief’ zijn. Wat is daarvoor nodig?